Dag 47 La Souterraine - Marsac 29 km

2 augustus 2019 - Marsac, Frankrijk

Van de aangekondigde overlast hebben we weinig gemerkt en voldoende uitgerust gaan we weer op pad. Het landschap is wat groener en bestaat hoofdzakelijk uit landerijen en bos.

Via Sagnemoussouse lopen we naar Saint Priest la Feuille. Daar eten we ons ontbijt in een bushokje, het enige bankje dat er is. Dan via kleine gehuchtjes door naar Bénévent l' Abbaye. Daar drinken we wat en treffen Christof, een medepelgrim die we gisteren voor de eerst hebben ontmoet. Een jonge Fransman die vanuit Vézélay naar Santiago loopt.

We lopen verder door naar Marsac waar we overnachten op een camping. Althans dat denken we want we hebben niet gereserveerd.  Als we aankomen blijkt de camping niet beschikbaar te zijn op dit moment. Wel kunnen we in een Pipo wagen dus dat doen we dan maar. De eigenaar moet om 17:00 uur weg maar dat vindt hij geen probleem. Hij kookt en zet voorgerecht en toetje in de koelkast en het hoofdgerecht in de oven. Hij gaat weg en laat zijn huis en haard in goed vertrouwen achter. Wij zijn de enige gasten vandaag. De hond komt regelmatig kijken waar we zijn en lijkt het allemaal heel normaal te vinden. Wij vinden het een bijzondere ervaring.

1. Ans Koers:
    2 augustus 2019
    Hoi Agnes en Eddie
    Jullie doen het geweldig respect
    Of wij hem ooit zullen lopen????
    Maar ik geniet erg van jullie verhalen
    Wij lopen komende week de 4 daagse
    In Berg en Terblijt
    Heel veel succes maar weer🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️