Dag 5 Lent-Escharen 30 km

3 juni 2019 - Escharen, Nederland

Met een stevig ontbijt achter de kiezen trekken we de deur achter ons dicht. De vrouw des huizes hebben we niet meer gezien nadat ze ons gisteren binnen liet en ons naar onze slaapplek bracht. Aan de inrichting van de kamers en de spreuken die her en der hangen krijg ik de indruk dat ze iets doet met natuurgeneeskunde, dicht bij de natuur leeft en echt een mensen mens is. Toch zie ik dat in haar doen en laten niet terug. Ik kan het niet goed rijmen met elkaar.

We vervolgen onze route naar en vervolgens door Nijmegen. Nu krijgen we een heel ander beeld van Nijmegen dan tijdens de vierdaagse.

Verderop lopen we langs een kapelletje. Het heeft mooie glas in lood ramen en is sfeervol ingericht. We ontsteken een kaarsje voor al onze dierbaren die niet meer onder ons zijn en voor bekenden en onbekenden die strijden tegen ziekte.  Een sterk gevoel van dankbaarheid komt naar boven, dat wij deze tocht kunnen en mogen doen. Gezondheid is een groot goed!

Onze tocht gaat verder via Nederasselt, Grave en we overnachten in Escharen. We worden hartelijk ontvangen door een ECHT mensen mens. Ze heeft zeker de pensioengerechtigde leeftijd bereikt maar werkt nog volop mee op de camping. Met belangstelling informeert ze naar onze tocht. We hebben een leuk gesprek waarin ze later enthousiast vertelt over de plannen en vernieuwingen die haar dochter en schoonzoon uitvoeren. Het gesprek eindigt met, veel succes met jullie wandeling.

1. Jan en Rudie:
    3 juni 2019
    Vol bewondering volgen we jullie, zeker zondag met die hitte. Hou vol. Alle goeds, Jan en Rudie
  2. Ans Koers:
    3 juni 2019
    Heel veel succes weer voor morgen
  3. Dinie Pieters:
    4 juni 2019
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en jullie te volgen Agnes en Eddy. Heel veel succes!!
  4. Henk en José:
    4 juni 2019
    Agnes en Eddy wat leuk om jullie te volgen. Veel respect.
  5. Betsie grote Gansey:
    4 juni 2019
    Agnes petje af voor jullie.ik vind het leuk om te lezen wat jullie onderweg beleven.
    Ik geniet ook van jullie foto's.Heel veel goede kilometers en blijft genieten.