Dag 50 Van Saint Léonard de Noblad via Limoges naar Aixe sur Vienne 35 km

5 augustus 2019 - Aixe-sur-Vienne, Frankrijk

Ik ben nog moe als de wekker gaat. Het was een warme nacht en ik heb niet goed geslapen. Eddy daarentegen sliep beter.

We gaan toch vroeg op pad want het wordt vandaag weer een warme dag.

Het valt op dat in deze regio veel reeën zijn. Bijna elke ochtend ontmoeten we er een paar. Op onze rustplek is een eekhoorn in de boom aan het klauteren en lijkt zich niet aan ons te storen.

Via een heel aantal kleine gehuchtjes (Chigot, la Chapelle, Lafont, Les Charrauds, Aureil, La Gare) lopen we Feytiat en vervolgens Limoges binnen. We bezoeken de Cathédrale Saint-Étiënne. Ook weer een mooi gebouw met veel beelden van Heiligen. We halen er een stempel en lopen verder door de stad. Vooral de oude binnenstad is sfeervol met mooie pandjes.  Helaas is daar de meeste horeca nog gesloten.

De lijmpoging van de schoenzool is zeer succesvol. Dat heeft Eddy toch maar mooi gefixt. Wel jammer voor de schoenmaker, die heeft een klusje minder vandaag.

Doordat we de tijd hebben genomen in de stad moeten we het laatste deel van de route lopen in de warmte. Het is toch weer 26 graden. Het laatste stuk naar de camping is mooi en weer lekker rustig, de drukte van de stad achter ons latend.

De slechte nachtrust breekt me een beetje op, ik ben moe als we op de camping aankomen. Hopelijk koelt het snel af zodat ik op tijd kan slapen.

1. Truus Marsman:
    5 augustus 2019
    Wat een mooie foto's toch steeds weer.
    We genieten elke dag van jullie verslag van de dag.
    Een nachtje goed slapen en je bent er weer.
  2. Ans Koers:
    5 augustus 2019
    Nou ik kan me voorstellen dat je moe bent
    Een slechte nacht en dan ook nog 35km lopen dat breekt je wel op
    Een goede nachtrust 😴😴en morgen weer een fijne dag gewenst🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️
  3. Harry & Paula Stavast:
    5 augustus 2019
    Meer dan de helft van de tocht afgerond in minder dan 50 dagen. Jullie bikkelen flink door. Zo te lezen nog weinig rustdagen gehad..... een hele prestatie. Succes met de resterende kilometers.