Dag 57 Sourzac - Monfaucon 26 km

12 augustus 2019 - Monfaucon, Frankrijk

De rivier L' Lsle, waar de camping aan grenst, ligt onder een deken van dauw als we vertrekken. Eerst terug naar de route en dan lopen we via een mooi aangelegd fietspad naar Mussidan. We willen daar bij de bakker nog wat broodjes halen want verder komen we alleen door kleine gehuchtjes. Helaas blijkt de bakker er niet meer te zijn. Dan zullen we het moeten doen met wat we nog hebben.

De route is mooi en afwisselend.

In de ochtend schijnt de zon maar rond 13:00 uur begint het te betrekken. Vijf kilometer voor de camping begint het flink te regenen. Gelukkig kunnen we schuilen onder een boom en is het maar één bui.

Eenmaal op de camping willen we zo snel mogelijk de tent opzetten zodat die kan drogen. Die is nu elke ochtend nat van de dauw. De receptie gaat pas om 15:30 uur weer open en het is niet z'n camping waar je zo op kunt lopen en alvast je tent opzetten. Dus zit er niets anders op dan te wachten.

Volgens de receptioniste komt de snackbus op de camping dus dat wordt een vette hap vanavond. Wat extra calorieën kan geen kwaad om niet teveel kilo's te verliezen. Uiteindelijk kwam er een traiteur met lekkere eenpans gerechten.

1. Betsie Nieuwenhuis:
    12 augustus 2019
    De 56 ste dag zit erop! Soms heb ik echt met jullie te doen! Zeker als het dan tegen zit en je niet voldoende te eten hebt. En ook nog regen en een natte tent.
    Maar houdt de moed er in!! Jullie zijn toppers!! Geniet zeker van de mooie momenten die er ook veelvuldig zullen zijn!
    Sterkte gewenst en succes maar weer!!!
    groet,
    Betsie Nieuwenhuis