Dag 58 Monfaucon - Pineuih 12 km

13 augustus 2019 - Pineuilh, Frankrijk

We blijven wat langer liggen omdat we vandaag een korte etappe lopen. Eigenlijk vinden we die tekort maar het valt niet mee een geschikte overnachting te vinden. Dus maken we van de nood een deugd.

De route kent wel wat klimmetjes maar daarna worden we beloond met mooie uitzichten. Ook zien we hier weer druiven, zo te zien voor de productie van wijn. Ze beginnen al mooi te kleuren.

We komen op tijd aan op de camping maar net te laat om voor de lunchpauze in te schrijven. Er is een leuk parkje in de buurt dus daar eten we onze eigen lunch.

De camping ziet er goed verzorgd uit, met een picknick bankje bij de plek. Daar zijn we blij mee want dat zitten op de grond na een wandeldag vinden we toch wat lastig worden. Dat kost eerder inspanning dan dat je kunt ontspannen. Hieraan merken we dat we de afgelopen weken niet stil hebben gezeten.

De rest van de middag gaat op aan overnachtingsadressen zoeken, wat boodschappen halen en verder een beetje lummelen. Morgen weer een langere etappe en maar hopen dat er plek is in de pelgrimsopvang.

1. ROB:
    14 augustus 2019
    Hallo Agnes en Eddy, wat is het boeiend om jullie verhalen te lezen. Knap zoals jullie het volhouden. We wensen jullie " Bon Camino", groeten Marjolein, Marcel en Rob.