Dag 61 La Réole - Brouqueyran 24 km

16 augustus 2019 - Brouqueyran, Frankrijk

Een dichte nevel hangt boven de rivier La Garonne, waar de camping aan grenst, als we onze route vervolgen.

Met de wijngaarden is het wel gedaan. Hier verbouwt men veel mais en er is veel aangelegd bos voor houtproductie. Verder zien we een mega akker met kiwi's en af en toe nog zonnebloemen.

De paden zijn voor ons goed begaanbaar. Onze schoenen hebben het zwaar. Meteen al door een flink nat graspad en zijn ze net weer een beetje droog dan volgt het volgende graspad, ook nog nat. Maar gelukkig doen ze wat ze moeten doen en dat is onze voeten beschermen tegen van alles en nog wat.

Zelfs met ons gebrekkige Frans is het gelukt een overnachting bij particulieren te reserveren. Met dank voor het geduld van de gastvrouw.

Omdat het niet gebruikelijk is daar voor eind van de middag aan te komen hebben we tijd te overbruggen. Of we zijn vanmorgen te vroeg vertrokken, net hoe je het bekijkt. Dus nemen we in Basanne pauze en later in Savignac nogmaals en eten er onze portie kwark. In Auros drogen we op een grasveldje de tent want die gebruiken we de komende dagen niet omdat we geen campings aan de route vinden. Het is een beetje zo'n lummeldag.

Bij de overnachting aangekomen krijgen we iets te drinken aangeboden. Daarna worden de zaken meteen geregeld, afspraken over tijdstip van eten en ontbijt, en meteen afrekenen. De gastvrouw is een pittige dame die weet hoe ze het wil. De dochter kookt voor ons. Een koude soep vooraf, quiche met salade en een pudding met abrikozen als toetje. En natuurlijk volop stokbrood met kaas. Met een rond en volgegeten buikje lopen we nog een stukje rond en genieten van het prachtige uitzicht. Daarna lekker rusten want morgen wachten er weer heel wat kilometers die bewandeld gaan worden.

1. Ans Koers:
    16 augustus 2019
    Hoi Agnes en Eddie
    Nou het lijkt me heerlijk zo een lummelmiddagje na zoveel kilometers
    Heel veel succes maar weer🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️
  2. Lideke:
    17 augustus 2019
    De omgeving is prachtig. En nog steeds weinig café's etc . Fijn dat het goed gaat.
  3. Hans Voorthuijzen:
    17 augustus 2019
    Dag Eddy en Agnes, mooi om te zien dat jullie goed vorderen. Af en toe gluur ik hier.... Maar dat mag he. Goede reis samen.
    Hier in Nederland beginnen de meesten weer terug te komen van hun reizen. Jullie nog niet vermoed ik. Geniet er van. Groeten en tot iets minder snel...
  4. Wim Besten:
    18 augustus 2019
    Toppers, succes met jullie boeiende tocht. Mooie foto's. Respect voor jullie doorzettingsvermogen!