Dag 7 Berlicum-Oisterwijk 36 km

5 juni 2019 - Oisterwijk, Nederland

De weergoden hebben hun belofte ingelost. Wat later dan aanvankelijk gedacht barstte de hemel open. Zwaar onweer met harde windstoten en veel regen. Alleen de hagelstenen hebben we niet gehad. Om dan in een tentje te liggen is niet grappig, niet fijn en hoop ik nooit weer mee te maken.

Net buiten de camping zien we een gehavende boom, waarschijnlijk bliksem inslag. Rond 10:00 uur klaart het op. We zijn dan in 's Hertogenbosch. Daar drinken we wat met natuurlijk een Bosche bol. Z'n grote bol gevuld met echte slagroom en omhuld met een dikke laag pure chocolade. Ja, loopt het water je al door de mond, goed zo!

Onze tweede stempel halen we in de Sint Janskathedraal. Wat een ontzettend mooi gebouw met prachtige glas in lood ramen. Het is bijna niet te bevatten dat dit, waarschijnlijk met weinig middelen maar met tijd en heel veel passie, ooit door mensenhanden is gemaakt. Echte bouwKUNST. Helaas is het niet toegestaan foto's te maken.

De route gaat verder door veel mooie natuur. Via Vugt, waar we nog een ommetje maken voor de noodzakelijke boodschappen lopen we door naar de camping in Oisterwijk. Dat brengt de teller op 36 km, meer dan genoeg voor vandaag.

1. Ans Koers:
    5 juni 2019
    Nou wat eng met dat onweer😭
    Mooie foto’s
    Succes weer voor morgen👍🏃🏾‍♂️
  2. Dinie Pieters:
    6 juni 2019
    Dat zal inderdaad geen pretje zijn..met zwaar onweer in een tentje. Gelukkig alles overleefd en weer verder met de tocht.
    Veel succes!!
    P.S. 2 weken geleden was ik ook in Den Bosch; ik weet nog precies de smaak van de Bossche Bol.....mmmmmmmmmmmm
  3. Jan en Rudie:
    6 juni 2019
    Ja, je zou haast speciaal naar Den Bosch gaan voor de Bollen. Je zou denken dat jullie je dagafstand wel wat stabiel zouden houden, maar niets daarvan. Je gaat steeds langer lopen. Als dat zo doorgaat zijn jullie "te vroeg" in Santiago. Ga maar lekker met de voetjes omhoog ....... Ik word al moe als ik er alleen maar aan denk. Succes verder