Dag 73 Larrasoaña - Zanriquiegui 28 km

28 augustus 2019 - Zariquiegui, Spanje

Na een warme en broeierige nacht, met 12 mensen slapen in een te kleine kamer, is het heerlijk fris buiten.

De route is vanaf het begin mooi en gevarieerd. De bergen zijn nog in een deken van dauw gehuld en in de stilte van de ochtend is het kletterende water van een waterval zeer rustgevend. Als ik om me heen kijk kan ik alleen maar genieten van weer mooie vergezichten.

We passeren een paar kleine gehuchtjes en lopen dan Pamplona binnen. De route loopt door een oude wijk, langs de stadsmuur of wat daar nog van over is en vervolgens door het nieuwere deel van de stad. We drinken er koffie en gaan verder. Voordat we de stad verlaten halen we bij de Universiteit nog even een stempel.

Het laatste deel van de etappe heeft nog een pittige klim en dat bij een temperatuur van 29 graden. De uitzichten zijn mooi maar we krijgen ze niet cadeau.

In Zanriquiegui, een klein gehuchtje, overnachten we in de plaatselijke albergue.