Dag 76 Torres del Rio - Navarrete 31 km

31 augustus 2019 - Navarrete, Spanje

Het eerste uur loop ik niet geweldig omdat mijn schouder de laatste dagen een beetje gaat protesteren tegen het dragen van de rugtas. Dus gaat er vanaf nu ook een dubbele sok onder de schouderband om als kunstmatig vetkussentje de druk van de tas op te vangen.

De schoenzool begint ook weer los te laten waardoor een tweede reparatie nodig is. Deze lijkt goed te lukken.

De route is net als de voorgaande dagen heel mooi. Nog steeds zitten er de nodige klimmetjes in maar dat levert mooie plaatjes op. De temperatuur van boven de 30 graden maakt het wel wat zwaarder.

Het graan is geoogst en de druiven zijn inmiddels diep rood/blauw van kleur. Daarnaast zien we ook veel olijven plantages.

In Viana houden we een koffiestop en lopen dan door naar Logroño, een drukke stad waar we André weer treffen. Hij heeft zich vanmorgen verslapen en werd om 08:00 uur gewekt. Terwijl wij aan onze laatste 10 km beginnen heeft hij er nog ruim 26 te gaan. Dat is niet mis met deze temperatuur.

Als we in Navarrete aankomen is de albergue lastig te vinden. De eerste lijkt niet meer te bestaan. Dan naar de tweede. Ook deze is moeilijk te vinden en er zijn meer pelgrims zoekende. Als wij ons melden is er nog plek voor twee, hebben wij even geluk. Het ziet er allemaal goed uit, we installeren ons en gaan op zoek naar een drankje en een restaurantje voor ons avondeten. Het lijkt net vakantie.

1. Ans Koers:
    1 september 2019
    Hoi Eddie& Agnes
    Wel een pittige vakantie Agnes😎
    30 km wandelen bij 30 graden en de nodige klimmetjes😅
    Maar alle respect veel succes maar weer🏃🏾‍♂️