Dag 78 Cirueña - Belorado 27 km

2 september 2019 - Belorado, Spanje

Zoals gebruikelijk gaan we vroeg op pad. De route is net als de afgelopen dagen mooi en afwisselend. Vandaag zien we veel extra route markering. Het lijkt dat elke stad een eigen ontwerp heeft.

De druiven hebben plaats gemaakt voor sperziebonen. Ze staan volop in bloei terwijl hier en daar kleine boontjes zichtbaar zijn.

Dat de Spanjaarden creatief zijn zien we aan de vele muurschilderingen. Vandaag zijn ze goed te fotograferen.

Als we Belorado binnen lopen nemen we de eerste refugio. Er is nu plek genoeg maar vanaf komende week zal het druk worden. In tegenstelling tot wat in de boekjes wordt vermeld is de maand september één van de drukste maanden. We worden geadviseerd om, vooral op de laatste honderd kilometer, de overnachtingen te reserveren. Dat is nu net wat wij niet willen, alles van tevoren vastleggen. We hebben nog ruim 400 km om na te denken wat we erger vinden, toch reserveren of geconfronteerd worden met een volledig bezette refugio.

1. Lideke:
    2 september 2019
    Nog ongeveer 400 km te gaan, jullie gaan als een speer. Geweldig. Volg jullie met veel plezier. Nog voor op schema? Blijf genieten en Buen camino !