Dag 79 Belorado - Atapuerca 30 km

3 september 2019 - Atapuerca, Spanje

De ochtend is gelijk als de vorige dagen. We lopen op een afstandje parallel aan de N 120. Als we iets van de route afgaan om wat te drinken hangt er meteen een Spanjaard in onze nek en vraagt wat we gaan doen. Volgens hem lopen we verkeerd want de camino is toch echt de andere kant op. Wij lopen onze camino dus hoezo verkeerd. Het zal zeker goed bedoeld zijn maar zo voelt het niet.

Net als ik me afvraag of ik de etappe van vandaag leuk vind kondigt zich een pittige klim aan. Zo hebben we ze de laatste dagen niet meer gehad. Ik leef helemaal op en geniet van het lopen, het samen onderweg zijn en het mooie uitzicht.

Qua eten missen we de kwark en het brood met noten en zaden zoals we dat tot aan Saint Jean Pied de Port gewend waren wel een beetje. Er is genoeg te koop onderweg maar soms meer vulling dan voeding.

Als we in Atapuerca bij de albergue aankomen is de deur open maar niemand voor het inschrijven. Er komen steeds meer pelgrims en er zit niets anders op dan wachten. Na een half uur komt er iemand en gaat het inschrijven vlot. In mum van tijd zijn de 36 slaapplekken allemaal bezet. Iedere doet zijn ding, douchen, kleding wassen, boodschapjes voor avondeten en/of ontbijt, kortom veel reuring in de tent. Om 18:00 uur wordt er druk gekookt, zo te ruiken door mensen van Aziatische afkomst. Het ruikt goed en ik krijg er trek van. Wij hebben de hele tocht nog niet gekookt en het lijkt mij een strak plan dat zo te houden. Het wordt een restaurantje vanavond.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A. Jacobs:
    4 september 2019
    Het gaat super goed met jullie. Fijn om te lezen.
    Spanje is zoveel anders dan Frankrijk was ook onze ervaring.
    Nu op naar de mooie stad Burgos. Zeer zeker de moeite waard om te bekijken. Vergeet de kathedraal niet.