Dag 81 Burgos - Hornilles del Camino 21 km

5 september 2019 - Hornillos del Camino, Spanje

Om mijn schouder wat te ontzien neemt Eddy wat spullen uit mijn rugzak over. Lief hé! Dan is het inmiddels 8:15 uur als we vertrekken en Burgos verlaten, waar het nu rustig is vergeleken met gistermiddag en vannacht.

Op het eerste deel van de route kan ik weinig schoonheid der natuur ontdekken. Weer lopen we op een afstandje parallel aan een drukke weg. De harde frisse wind maakt het er niet leuker op. Dit is de eerste dag dat het beneden de 20 graden zal blijven dus we mogen niet klagen.

In Tardajos is een koffie tentje waar ze hartige taart serveren. Daar gaan we maar eens een stukje van proeven en die is erg lekker. Dan toch maar weer verder.

We lopen via Rabe de las Calzadas naar Hornilles del Camino. Daar zit een klimmetje in maar daarna zien we  Hornilles del Camino liggen in het dal en dat is toch weer mooi. Als we in het dorp aankomen is het 13:00 uur en hebben we 21 km gelopen. We besluiten dat het genoeg is voor vandaag. Met deze schouder lukt het niet de tas langer te dragen en wat extra rust kan nooit kwaad.

De albergue ziet er goed en verzorgd uit. Het lijkt allemaal vrij nieuw te zijn.

Vanavond eten we gezamenlijk paella. Het is erg druk aan tafel met z'n 32 mensen maar ook wel weer gezellig. Er wordt druk gesproken over waar iedereen vandaan komt en hoe het lopen vergaat. Dit is de camino Francés!

1. Willem en Alie:
    5 september 2019
    Die paella ziet er lekker uit! En een stuk gezelligheid aan tafel met diverse nationaliteiten. Lijkt me fantastisch, maar wij doen het jullie niet na. Respect hebben we voor jullie, elke dag weer op pad en nu ook klimmetjes erbij. Succes de komende maand en met je schouder Agnes. Groet Willem en Alie