Dag 82 Hornilles del Camino - Itero de la Vega 30 km

6 september 2019 - Itero de la Vega, Spanje

Als we vertrekken is het nog koud en er staat een harde wind. Goed weer om lekker door te stappen.

Het landschap is mooi, groener dan de laatste dagen. Na een klimmetje zien we Hontanas liggen in het dal voor ons. Dat wordt de eerste stop voor koffie. Het wordt helemaal geweldig als blijkt dat ze gekookte eitjes, belegde broodjes en fruit zowel vers als gedroogd verkopen. Dat is wat we nodig hebben, goede voeding. Nadat we ons tegoed hebben gedaan aan al dat lekkers gaan we verder richting Castrojeriz. Daar houden we weer pauze en nemen een besluit over hoever we gaan vandaag. Deze herfstachtige dag maakt dat ik de hele dag met fleece vest loop. Dat geeft me wat meer body waardoor het dragen van de rugtas minder vervelend voelt en het lukt om nog verder te lopen naar Itero de la Vega. Waar een herfstachtige dag niet goed voor is.

We krijgen een flinke klim die uiteraard beloont wordt met een prachtig uitzicht.

De albergue in Itero de la Vega is zeer eenvoudig en het sanitair laat een beetje te wensen over. Of wij zijn een beetje verwend met de luxere albergue's van de laatste dagen.  Laten we het op dit laatste houden. Het eten was overigens heel goed. Eenvoudig maar kakelvers en ruim voldoende, daar houden we van.

Waar we gisteravond met wat bekende medepelgrims sliepen zijn het nu allemaal nieuwe gezichten. Zo gaat dat op de camino.

1. Wim en Marion Reimert:
    6 september 2019
    Fijn te lezen dat het mindere weer ook een positieve kant heeft.
    Wij wensen jullie nog veel succes met de uitdagingen. We genieten elke dag weer enorm mee.
  2. Betsie Nieuwenhuis:
    7 september 2019
    Onvoorstelbaar wat jullie allemaal zien en beleven! Daarbij alle pijnen niet te vergeten!
    Jullie begrijpen er natuurlijk niets van dat er met de Nijmeegse vierdaagse zoveel mensen uitvallen na 1 of 2 dagen al. Dat is helemaal niets, met wat jullie hebben te doorstaan en dat al 80 dagen lang!
    Ik ben zowel meerdere keren in Frankrijk als in Spanje geweest, maar wat jullie allemaal zien ben ik nooit tegen gekomen.
    Ja, wandelend is natuurlijk de beste methode om veel van de natuur te zien!
    Ik vind jullie echte kanjers, geweldig wat jullie presteren!!
    Alle goeds gewenst voor de komende dagen. Succes en probeer te genieten!
  3. Bertus enBets Koerhuis:
    7 september 2019
    Hoi Eddy en Agnes 30 km lopen jullie doen net of het maar niets is we zijn enkele dagen in Sauerland geweest het is daar nog al heuvelachtig dat vonden we al heel wat het is niets vergeleken bij jullie heel knap.Eddy en Agnes het zijn mooie foto,s en geweldige beschrijvings van de routes die jullie lopen prachtig we blijven het volgen heel veel groeten van ons vanuit de Koningsspil uit Raalte en hou je goed.